POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES
Kancelaria Adwokacka adw. Agnieszki Juchno-Marcjan
I. POLITYKA PRYWATNOŚCI
Najważniejsze zasady ochrony prywatności, w tym przetwarzania danych osobowych, w związku z korzystaniem z strony internetowej ajm-prawnik-szczecin.pl określone są w niniejszym dokumencie.
Polityka prywatności opisuje zasady gromadzenia oraz wykorzystywania Twoich danych jako użytkownika serwisu, które są gromadzone bezpośrednio od Ciebie lub za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH I KONTAKT
Administratorem danych gromadzonych w związku z korzystaniem z serwisu jest adw. Agnieszkę Juchno-Marcjan prowadząca Kancelarię adwokacką Adwokat Agnieszka Juchno-Marcjan, adres: ul. Małopolska 7/2; 70-514 Szczecin, NIP 8421730361, REGON 321529918, dalej zwaną Kancelarią. W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych przez Administratora można kontaktować się na poniższe dane adresowe:
numer telefonu: 794 661 234
adres e-mail: kancelaria.ajm.sekretariat@gmail.com
Wszelkie zastrzeżenia, pytania czy też reklamacje związane z korzystaniem ze strony ajm-prawnik-szczecin.pl prosimy kierować w formie korespondencji tradycyjnej i elektronicznej na ww. formy kontaktu.
ZAKRES ZBIERANYCH DANYCH
- Serwis umożliwia skontaktowanie się z Administratorem i przekazanie mu danych identyfikacyjnych, kontaktowych, a także związanych z treścią wiadomości.
- Administrator gromadzi dane związane z Twoją aktywnością, jak na przykład czas spędzony na stronie, wyszukiwane frazy, liczba wyświetlonych podstron, data i źródło wizyty.
- Administrator gromadzi dane podane przez Ciebie w formularzu kontaktowym dostępnym w serwisie. Zakres uzyskanych w ten sposób danych jest zależny od Ciebie.
- Administrator będzie przetwarzał dane osobowe (imię i nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu itp.), dane finansowe (rachunki bankowe, zeznania podatkowe itp.) oraz dane niezbędne do świadczenia usług doradczych – biorąc pod uwagę ustalone cele.
ZASADY DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzanie danych osobowych następuje zgodnie z zasadami wymienionymi w art. 5 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej zwane RODO, w szczególności zasadą rozliczalności oraz:
- Zasadą zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości;
- Zasadą ograniczenia celu;
- Zasadą minimalizacji danych;
- Zasadą prawidłowości;
- Zasadą ograniczonego przechowywania;
- Zasadą integralności i poufności.
CEL I PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Twoje dane mogą być przetwarzane w celu:
- analizy ruchu sieciowego, zapewnienia bezpieczeństwa w ramach Serwisu oraz dostosowywania treści do potrzeb użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- udzielania odpowiedzi na zadane pytania i prowadzenia korespondencji w celu załatwienia sprawy, na podstawie Twojej zgody i prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest realizowanie żądań użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO).
PRAWO DO WYCOFANIA ZGODY
Zgodę na przetwarzanie danych kontaktowych możesz wycofać w dowolnym momencie kontaktując się z Administratorem. Wycofanie zgody może utrudnić lub uniemożliwić skontaktowanie się z Tobą.
OBOWIĄZEK LUB DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH
- Podanie przez Ciebie danych w celach związanych z użytkowaniem strony i uzyskaniem pomocy prawnej czy informacji jest dobrowolne, ale niezbędne. Ich niepodanie może utrudnić lub uniemożliwić uzyskanie żądanej informacji.
- Podanie danych niezbędnych do analizy statycznej użytkowników serwisu jest dobrowolne. Możesz skorzystać z tzw. trybu incognito w celu przeglądania strony bez udostępniania Administratorowi informacji o Twojej wizycie na stronie.
PRAWA UŻYTKOWNIKA
Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:
DOSTĘPU – uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jej dane osobowe. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysługujących osobie, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO);
KOPII DANYCH – uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie administrator może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości, wynikającą z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO);
SPROSTOWANIA – żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO);
USUNIĘCIA DANYCH – żądania usunięcia jej danych osobowych, jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO);
OGRANICZENIA PRZETWARZANIA – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), gdy:
- a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
- b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,
- c) administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- d) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
PRZENOSZENIA DANYCH – otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła administratorowi, oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO);
SPRZECIWU – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. Wówczas administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów administratora, administrator będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO).
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z Administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
Przysługuje Panu/i także prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2.
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto Twoje dane mogą być udostępnione kurierom, operatorom pocztowym, dostawcy hostingu, serwera poczty, księgowości.
CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH
Twoje dane osobowe będą przechowywane do czasu wycofania zgody lub do czasu załatwienia sprawy, a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń stron związanych z jej realizacją. Dane będą przechowywane w okresie utrzymywania naszych bieżących relacji (np. odpowiedzi na pytania, przesłania korespondencji, przedstawiania oferty, wymiany korespondencji).
ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI
Kancelaria zastrzega prawo zmiany polityki prywatności poprzez jej uzupełnianie lub uaktualnianie zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji użytkownikom dotyczącej ich danych osobowych i informacji o nich.
Data ostatniej modyfikacji: 19 lutego 2025 r.
PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Dane osobowe nie będą przetwarzane w państwach trzecich.
II. POLITYKA PLIKÓW COOKIES
Z uwagi na korzystanie przez witrynę ajm-prawnik-szczecin.pl z plików cookies tzw. ciasteczek, poniżej zamieszczamy najważniejsze informacje związane z tym zagadnieniem.
Czym są pliki cookies?
To niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik.
Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.
Najprościej to ujmując, cookies ułatwiają korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.
Jakie są to informacje?
Przede wszystkim informacje dotyczące adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.
Jaki jest nasz cel?
Wykorzystuje się te informacje do zapamiętywania decyzji użytkownika (wybór czcionki, kontrastu, akceptacja polityki), utrzymania sesji użytkownika, gromadzenia informacji o urządzeniu użytkownika oraz jego wizycie służące do zapewnienia bezpieczeństwa, ale także analizy wizyt i dostosowania treści.
Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych witryn, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Monitorowania informacji o użytkownikach dokonujemy korzystając z narzędzia Google Cookies identyfikuje użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego reklam.
Stosujemy pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody naszego serwisu, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz firmy przez Google Analytics, które rejestruje zachowanie użytkownika na stronie drselwa.pl w celu optymalizacji działań.
Jakie pliki cookies wykorzystujemy?
„niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu; pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
„wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;
„funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika
ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z
którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
„reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
Jak wyłączyć pliki cookies?
Użytkownik ma możliwość ustawić w przeglądarce blokowanie określonych rodzajów cookies i innych technologii, poprzez określenie na przykład, że dozwolone będą tylko i wyłącznie te, które są niezbędne do poprawnego wyświetlenia strony. Domyślnie większość przeglądarek dopuszcza stosowanie wszystkich cookies, jednak użytkownik ma możliwość zmiany tych ustawień w dowolnym momencie, może także usunąć zainstalowane już pliki cookies. Każda z przeglądarek umożliwia takie działanie poprzez jedną z dostępnych w ustawieniach lub preferencjach opcji.
Poniżej wskazujemy sposób zmiany ustawień cookies w najbardziej popularnych wyszukiwarkach:
Google Chrome
Menu > Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > Prywatność > Ustawienia treści > Pliki
cookies – należy wybrać odpowiednią opcję.
Internet Explorer
Menu > Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność – należy wybrać odpowiednią opcję.
Mozilla Firefox
Menu > Opcje > Prywatność > Historia – należy wybrać odpowiednią opcję.
Opera
Menu > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka – należy wybrać odpowiednią opcję.
Safari
Menu > Preferencje > Prywatność > Pliki cookies – należy wybrać odpowiednią opcję.
Dodatkowe dane osobowe, jak adres e-mail, zbierane są jedynie w miejscach, w których użytkownik wypełniając formularz wyraźnie wyraził na to zgodę. Powyższe dane zachowujemy i wykorzystujemy tylko do potrzeb niezbędnych do wykonania danej funkcji.